اهمیت قطعات نیمه هادی بیشتر از نفت

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
قطعات نیمه هادی

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در مصاحبه جدید ادعا کرده است که قطعات نیمه ‌هادی در پنج دهه آینده اهمیت بیشتری از نفت در زمینه جغرافیای سیاسی پیدا خواهند کرد.

اغلب از نفت، زمین و مذهب به‌عنوان سه عامل مهم برای سیاست‌های جهانی و جنگ‌ها یاد می‌شود. اما اکنون «پت گلسینگر» ادعا کرده است که به این لیست قطعات نیمه هادی نیز اضافه خواهد شد و در پنج دهه آینده، اهمیت بیشتری نسبت به ذخایر نفت خواهند داشت.

قطعات نیمه هادی

گلسینگر در گفت‌وگو با CNN در مجمع جهانی اقتصاد، خاطرنشان کرد که مکان ذخایر نفتی در 50 سال گذشته ژئوپلیتیک را تعریف کرده است، اما در نیم قرن آینده یک عامل مهم‌تر وجود خواهد داشت. مدیرعامل شرکت توضیح داد: «اینکه زنجیره‌های تأمین فناوری کجا هستند و نیمه‌هادی‌ها کجا ساخته می‌شوند.»

اینتل علاوه بر کارخانه‌های خود در اورگان، نیومکزیکو و آریزونا، میخواهد کارخانه جدیدی در اوهایو ایجاد کند و قصد دارد تا فعالیت‌های بین‌المللی خود را در کشورهایی مثل ایرلند، مالزی، آلمان و ایتالیا گسترده‌تر کند. اینتل اعلام کرد که در‌حال سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری روی دو کارخانه آمریکایی و 90 میلیارد دلار روی کارخانه‌های جدید اروپایی است.

مدیرعامل اینتل می‌گوید که این سرمایه‌گذاری نه‌تنها به سود اینتل خواهد بود، بلکه برای «جهانی‌سازی حیاتی‌ترین منبع آینده جهان» نیز ضروری است.

کمبود قطعات نیمه هادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تقریباً بر هر محصولی که دارای یک تراشه است، ازجمله وسایل نقلیه تأثیر گذاشته. این باعث شده تا آمریکا یک قانون 280 میلیارد دلاری تحت عنوان Chips and Science Act تنظیم کند که 52 میلیارد دلار از آن صرف کمک به سازندگان تراشه می‌شود.

گلسینگر در این رابطه گفت:
«اگر از بحران کووید و این ماجراجویی چند‌ساله‌ای که در آن بوده‌ایم، یک چیز یاد گرفته باشیم، این است که در زنجیره تأمین خود به انعطاف‌پذیری نیاز داریم.»

مدیرعامل اینتل می‌گوید که شرکتش و سایرین اکنون منتظر هستند که این وجوهی که تصویب شده به آن‌ها تزریق شود؛ انتظار می‌رود این امر در سال جاری اتفاق بی‌افتد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.