شرایط و ضوابط فروش قطعات در mouser

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
شرایط و ضوابط فروش قطعات در mouser

در زیر شرایط و ضوابط توافقنامه برای فروش محصولات توسط شرکت Mouser به مشتریان آمده است. توافق نامه های تحت این شرایط و ضوابط فروش، تنها توافق نامه فروش محصولات را تشکیل می دهد و جایگزین همه پیشنهادات، مذاکرات، گفتگوها، بحث ها، توافق نامه ها و یا نمایندگی ها، اعم از شفاهی یا کتبی، از جمله هر گونه عرف صنعت یا معاملات گذشته بین طرفین مربوط به فروش محصولات می‌‌باشد.

1. پذیرش و لغو سفارشات

در دسترس بودن وب سایت و قیمت، دعوتی از مشتری برای ارائه پیشنهاد است. پاسخ به درخواست های خرید و سایر پرسش‌های مربوط به قیمت و در دسترس بودن به عنوان یک پیشنهاد توسط Mouser تلقی نمی‌شود.
پذیرش به صورت کتبی، از طریق ایمیل تأیید سفارش یا تأیید تبادل الکترونیکی داده (“EDI”) خواهد بود. با اینحال پذیرش نیز می تواند از طریق اجرای سفارش مشتری توسط موزر صورت پذیرد. هنگامی که مشتری محصولی را از وب سایت موزر سفارش می دهد، پاسخ کتبی اولیه به سفارش صادر شده در وب سایت موزر به معنای پذیرش سفارش نیست.
پاسخ کتبی فقط برای اطلاع مشتری از ورود سفارش به سیستم کامپیوتری موزر استفاده می شود. سفارشات پذیرفته شده توسط Mouser ممکن است توسط مشتری با رضایت کتبی Mouser لغو شود، مشروط بر اینکه این سفارش “NC/NR” یا “غیرقابل لغو/غیر قابل برگشت”، “محصولات غیر استاندارد” یا تحت یک نامه توافق خرید نباشد.
محصولات غیر استاندارد محصولی هستند که Mouser باید از یک تامین کننده به طور خاص برای مشتری سفارش دهد. این همچنین شامل محصولاتی است که معمولاً در انبار موجود نیستند یا سفارش‌هایی که در آن خدمات ارزش افزوده در محصولات گنجانده شده است.
محصولات غیر استاندارد غیر قابل لغو و غیر قابل استرداد هستند. موزر ممکن است محصولات را با روش‌های مختلف از جمله قیمت های دریافتی، فهرست‌های محصولات، پیوست‌ها یا نمایشگاه‌ها به‌عنوان غیراستاندارد یا “غیرقابل لغو/غیر قابل برگشت” تلقی کند. مشتری نمی‌تواند سفارشات محصولات را بدون رضایت موزر تغییر، لغو یا تغییر دهد.
اگر پس از پذیرش سفارش مشتری توسط موزر، مشتری سفارش را لغو کند، موزر می‌تواند از مشتری درخواست کند که هزینه‌های لغو را به موزر پرداخت کند. این هزینه ها توسط مشتری به موزر پرداخت می شود. پذیرش درخواست‌های مشتری برای زمان‌بندی مجدد منوط به صلاحدید موزر است.
پس از ارسال سفارش توسط Mouser به شرکت حمل‌ونقل، امکان لغو یا تغییر وجود ندارد. موزر حق محدود کردن یا لغو هرگونه سفارش را برای خود محفوظ می‌دارد، و انحصاراً اختیار تخصیص فروش، محدود کردن محصولات انتخابی و تعداد آنها را به مشتریان خود دارد. موزر حق رد هرگونه سفارش یا بخشی از سفارش را دارد. مشخصات محصول و موجود بودن محصول بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است.

1-1. مرجوعی

برای راحتی مشتری معمولاً ظرف 30 روز پس از تاریخ ارسال، مرجوعی کالا پذیرفته می شود. در صورت موافقت موزر با مرجوعی کالا، هزینه حمل و نقل بازگشت باید توسط مشتری پیش پرداخت شود. Mouser محموله های پس کرایه را نمی پذیرد.
برخی از محصولات ممکن است نیاز به بازگشت مستقیم به سازنده داشته باشند. تمامی اقلام مرجوعی باید در بسته بندی اصلی، استفاده نشده، تست نشده، برنامه ریزی نشده و در شرایط قابل فروش مجدد باشند.
برای دریافت شماره مجوز مواد مرجوعی و دستورالعمل های آدرس دهی قبل از بازگرداندن محصول، با نماینده خدمات مشتری تماس بگیرید. هر گونه تخلیه الکترواستاتیکی(ESD) ، نیمه هادی های قابل برنامه ریزی، یا محصول حساس به رطوبت بازگردانده شده که باز شده باشد، واجد شرایط دریافت اعتبار نخواهد بود. این اظهارات در مورد بازگشت، در مورد محصولات غیرقابل لغو/غیر قابل برگشت اعمال نمی شود. (به بخش محصولات غیرقابل لغو/غیرقابل بازگشت در این شرایط مراجعه کنید.)

2-1. پیشگیری از محصولات تقلبی

فقط محصولاتی که در اصل از Mouser یا از یک خرده فروش Mouser ارسال شده اند (drop-ship) به Mouser مرجوع خواهند شد. بقیه فوراً قرنطینه شده و دور ریخته می شوند یا به مشتری بازگردانده می شوند. با ارجاع محصولات توسط مشتری به موزر، مشتری گواهی می دهد که محصولات از موزر خریداری شده است و هیچ جایگزینی در کل محصول یا بخشی از همان محصول از یک تامین کننده دیگر وجود نداشته است.
کالای مرجوعی باید در بسته بندی اصلی (سازنده یا موزر) در شرایط استفاده نشده و تست نشده (به جز کالای معیوب) باشد. اقلام بتا شرایط تخلیه الکتریسیته ساکن، نیمه هادی های قابل برنامه ریزی، یا محصولات حساس به رطوبت نباید باز شده باشند.

2. قیمت ها

موزر تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق و جاری در رابطه با قیمت ها انجام می دهد، اما صحت چنین اطلاعاتی را تضمین نمی کند. قیمت ها در هر زمانی قبل از تکمیل سفارش شما توسط Mouser ممکن است تغییر کنند.
در صورتی که موزر خطایی در قیمت‌گذاری پیدا کند، نسخه اصلاح شده را به مشتری اطلاع خواهد داد و مشتری میتواند نسخه اصلاح شده را بپذیرد یا سفارش را لغو کند. موزر مسئولیتی در قبال قیمت‌گذاری، اشتباهات تایپی یا سایر اشتباهات در ارتباط با مشتری ندارد و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که سفارش‌های ناشی از این اشتباهات را لغو کند. سفارشات با قیمت روز زمان ارسال اقلام فاکتور میشوند.

قیمت ها توسط Mouserمشخص خواهد شد و به مدت زمان مشخص شده در قیمت دهی Mouser معتبر خواهد بود. مگر در مواردی که در قیمت دهی ذکر شده باشد که قیمت ها دعوت به مناقصه هستند و در هر زمان بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند. در صورت عدم تعیین زمان اعتبار قیمت، قیمت های پیشنهادی برای سی روز معتبر خواهد بود.
آخرین اطلاعات قیمت توسط وب سایت منعکس می گردد. قیمت های مشخص شده در وب سایت بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند. در صورت افزایش هزینه‌های موزر یا سایر شرایط خارج از کنترل، از جمله افزایش قیمت تولیدکنندگان، تغییر نرخ ارز، یا اشتباهات در قیمت دهی، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد.

اگر مشتری تعدادی را که قیمت‌ها بر اساس آن اعلام شده است را خریداری نکند، مشتری می بایست قیمت بدون تخفیف یا هزینه لغو یا هزینه افزایش موجودی را پرداخت کند. قیمت ها بدون مالیات و سایر هزینه ها نظیر مالیات فروش، مالیات استفاده، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های اعمال شده توسط مقامات دولتی، هزینه‌های حمل و نقل بین‌المللی، هزینه های کارگزاری و دفاتر حمل و نقل، هزینه های بانکی و کنسولی و هزینه های اسناد می باشد.

3. شرایط پرداخت

تمامی پرداخت ها باید طبق ارزی که در اصل فاکتور یا رسید کارت اعتباری مشخص شده است انجام شود. کارت‌های اعتباری مورد تایید عبارتند از: کارت‌های اعتباری اصلی، کارت‌های خرید، و کارت‌های نقدی بانکی از جمله MasterCard، VISA، Diners Club، Discover و American Express
اطلاعات صورتحساب کارت اعتباری مشتریان جدید باید قبل از ارسال سفارش تأیید شود. نحوه ی پرداخت برای مشاغل، مدارس، و آژانس ها با سه مرجع یا به نحو دیگری که توسط Mouser مشخص شده است، طی مدت 30 روز ممکن است.

پیش پرداخت از طریق انتقال وجه الکترونیکی:
مشتریان می توانند وجوه خود را به بانک ما انتقال دهند. پس از ثبت سفارش شما، یک فاکتور که شامل اطلاعات بانکی، هزینه کل کالا و هزینه حمل و نقل است برای شما ایمیل خواهد شد.
برای سفارشات در انتظار پرداخت، به مدت 72 ساعت موجودی رزرو می گردد. در صورت عدم دریافت وجه، سفارشات پس از 20 روز کاری لغو خواهند شد و مسئولیت عوارض و مالیات بر عهده مشتری است.

1-3 شرایط پرداخت

مربوط به تمامی سفارشات
مشتری متعهد می شود که کل مبلغ هر فاکتور را طبق شرایط هر فاکتور، بدون خطا یا کسر پرداخت کند. سفارشات منوط به تایید اعتبار توسط Mouser است، که ممکن است به صلاحدید خود در هر زمان شرایط اعتبار مشتری را تغییر دهد. این شرایط عبارتند از نیاز به پرداخت نقدی، حواله بانکی/EFT یا چک رسمی بانکی و/یا نیاز به پرداخت کل هزینه و مبالغی که قبل از ارسال محصول باید دریافت شوند.اگر موزر متوجه این موضوع بشود که مشتری ممکن است قادر به پرداخت نباشد یا اگر مشتری نتواند فاکتوری را در سررسید پرداخت کند، موزر می‌تواند تحویل هر سفارش یا هر موجودی باقیمانده را تا زمان پرداخت به حالت تعلیق درآورد، یا هر سفارش و موجودی را لغو کند.
مشتری موظف است هر محصولی که قبلاً ارسال شده و همچنین تمام محصولات غیراستاندارد سفارش داده شده را پرداخت کند. مشتری موافقت می کند که اطلاعات مالی را که ممکن است موزر برای تعیین شرایط اعتبار نیاز داشته باشد، ارائه دهد.
چک ها مشروط به وصول پذیرفته می شوند و تاریخ وصول به عنوان تاریخ پرداخت تلقی می شود. هرگونه چک دریافتی از مشتری ممکن است توسط موزر در قبال هر تعهدی که مشتری به موزر تحت این قرارداد یا هر قرارداد دیگری داده است (صرف نظر از هرگونه توضیحاتی که در آن چک وجود دارد و بدون رفع مسئولیت مشتری در قبال مبالغ اضافی که مشتری به موزر بدهکار است) اعمال شود.
پذیرش چنین چکی توسط موزر به منزله چشم پوشی از حق موزر برای پیگیری وصول موجودی باقیمانده نخواهد بود. صورت‌حساب‌هایی که در زمان سررسید پرداخت نشده‌اند، تا تاریخ پرداخت با نرخ سالانه هجده درصد یا کمتر (حداکثر درصد قانونی) دارای سود خواهند بود.
اگر مشتری در زمان مقرر پرداخت را انجام ندهد، موزر می‌تواند راه‌حل‌های قانونی یا عادلانه‌ای را دنبال کند، در این صورت موزر مستحق بازپرداخت هزینه‌های جمع‌آوری و هزینه‌های معقول وکلا خواهد بود. هزینه خدماتی برای تمام چک های برگشتی 25 دلار می‌باشد.

4. مالیات بر فروش

محموله های ایالات متحده
در صورت لزوم طبق قانون، مالیات‌های فدرال، ایالتی و یا محلی، فروش، استفاده، مالیات غیر مستقیم و سایر مالیات‌هایی را که بر محموله مشتری اعمال می‌شود، توسط Mouser دریافت می‌ شود.
این مالیات ها به قیمت خرید محصولات اضافه می شود. مشتری میبایست مالیات صحیح را واریز کند مگر اینکه معاف از مالیات باشد و Mouser گواهی معافیت مالیاتی امضا شده معتبر مشتری را در پرونده داشته باشد.

حمل و نقل بین المللی

تمامی هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر فروش استان، مالیات بر فروش هماهنگ، و یا مالیات بر کالاها و خدمات به همراه هزینه‌های دلالی به عهده مشتری بوده و در زمان تحویل می بایست پرداخت گردد.

5. تحویل محصول

محموله های داخلی توسط موزر معمولاً یه صورت FCA ( تحویل به حمل کننده) ارسال میگردد و مبلغ کلیه هزینه های حمل و نقل علاوه بر قیمت خرید محصولات، توسط مشتری پرداخت می شود.
تحویل محصولات به شرکت حمل کننده (مشروط به حق توقف موزر در حمل و نقل) به منزله تحویل به مشتری است و عنوان بار و هر گونه خطرات احتمالی به عهده مشتری است. شرکت موزر تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا ارسال محموله در اسرع وقت انجام شود و زمان بندی تاریخ تحویل تا حد امکان به تاریخ درخواستی مشتری نزدیک باشد.
مشتری می پذیرد که تاریخ های تحویل ارائه شده توسط موزر تقریبی است و موزر مسئولیتی در قبال عدم تحویل در این تاریخ های مورد نظر را نخواهد داشت. انتخاب شرکت حمل و مسیر حمل و نقل توسط موزر انجام می شود مگر اینکه به طور خاص توسط مشتری تعیین شده باشد.
شرکت موزر حق ارسال در چند محموله را برای خود محفوظ می دارد. در صورت تاخیر در تحویل یک محموله، مشتری حق لغو هیچ یک از محموله ها را ندارد. تحویل هر قسمت از محصولات ظرف 30 روز پس از تاریخ درخواستی به منزله تحویل به موقع است.
در صورتیکه موزر تعداد مغایر با تعداد خریداری شده تحویل مشتری دهد، مشتری ملزم به تحویل و پرداخت هزینه محصولات تحویلی می باشد.
محموله های بین المللی از قوانین بازرگانی منتشر شده توسط اتاق بازرگانی بین المللی پیروی می کنند.
انتخاب شرایط ارسال برای سفارش مشتری توسط شرکت موزر و بر مبنای آدرس مشتری، مقصد و یا ارز انتخاب میگردد. انتقال عنوان بار مطابق با شرایط ارسال انتخاب شده برای محموله توسط Mouser خواهد بود. به طور پیش فرض، اگر شرایط حمل و نقل بین المللی مشخص نشده باشد، حمل به صورت FCA ( تحویل به حمل کننده) خواهد بود.

6- گارانتی محدود موزر

موزر با انتقال هر ضمانت قابل انتقال به مشتری (که از سازنده محصولات فروخته شده به مشتری دریافت می کند) موافقت می کند و هیچ ضمانت دیگری در رابطه با محصولات نمی دهد. علی الخصوص با توجه به قابلیت خرید و فروش محصولات یا تناسب آنها برای هر هدف یا استفاده خاص، موزر هیچ ضمانتی ندارد.
مسئولیت موزر بابت فروش محصولات به مشتری صراحتاً محدود به این دو حالت است: 1- بازپرداخت قیمت خرید پرداخت شده توسط مشتری برای (بدون بهره) 2- تعمیر و یا جایگزینی محصولات مشابه به انتخاب موزر

مشتری باید ظرف مدت 90 روز از تاریخ ارسال، در صورت معیوب بودن مراتب را به موزر اطلاع دهد. این ضمانت‌ شامل ضمانت‌نامه‌های شفاهی، کتبی، صریح، ضمنی یا قانونی نمی‌شود. ضمانت های ضمنی سازگاری با یک هدف خاص و قابلیت خرید و فروش، به طور خاص مستثنی هستند و اعمال نمی شوند. تعهدات مشتری و اقدامات جبرانی موزر در رابطه با محصولات معیوب یا ناسازگار، صرفاً و منحصراً به شرحی است که در اینجا ذکر شده است.
علاوه بر این، اگر محصول مورد استفاده نادرست، تخلیه ساکن، غفلت، تصادف، تغییر یا لحیم کاری یا تغییر به هر نحوی شده باشد، هیچ گارانتی اعمال نخواهد شد.

7- مشارکت موزر در تطابق با استاندارد RoHS (محدودیت برخی از مواد خطرناک) و قانون Lead-Free

خط مشی شرکت موزر این است که تنها پس از برآورده شدن الزامات خاص، محصولات را به عنوان RoHS Compliant یا Lead Free شناسایی و به مشتری ارائه دهد.
موزر هیچ آزمایشی از محصول انجام نمی دهد و برای شناسایی انطباق RoHS و عدم وجود سرب صرفاً به سازنده محصول متکی است. علاوه بر این، موزر هیچ ضمانت، گواهی یا اعلامیه انطباق در مورد محصولات مذکور ارائه نمی دهد.
محصول فقط پس از دریافت شواهد کافی از سازنده قطعه به عنوان سازگار با RoHS یا بدون سرب ارائه می شود و هر موجودی کالا سازگار با RoHS یا بدون سرب تعیین شده است. هرگونه شواهد مرتبط حداقل به مدت چهار سال از تاریخ دریافت بایگانی و نگهداری خواهد شد.
موزر اصطلاح RoHS را به‌عنوان انطباق اعلام‌شده تامین‌کننده با تمام مقررات محدود مواد خطرناک تحت دستورالعمل‌ها، مقررات یا قوانین اتحادیه اروپا ELV، WEEE یا RoHS تعریف می‌کند.
موزر اصطلاح “بدون سرب” را به هر محصولی که توسط یک تامین کننده به عنوان “بدون سرب” اعلام شده است، اطلاق میدهد. تمام اظهارات موزر در مورد سازگاری با RoHS بر اساس اسناد تولید کننده می باشد.

7a – کشور مبدا کالا

شرکت موزر اطلاعات کشور مبدا تمام محصولات موجودی خود را نگهداری می کند. این اطلاعات بر روی برچسب محصول و اسناد حمل و نقل محصول به مشتریان ارائه می شود.
این اطلاعات بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازنده است که مطابق با قوانین گمرکی ایالات متحده و خزانه داری ایالات متحده است. تولیدکنندگان، کشور مبدا هر ماده خام یا اجزاء فرعی را که در محصول نهایی سازنده گنجانده شده است، به Mouser ارائه نمی دهند.

8- محدودیت تعهدات

موزر در قبال آسیب‌های خاص، اتفاقی یا آسیب های تبعی از هر ماهیت هیچ مسئولیتی ندارد. این آسیب ها عبارتند از:
خسارات ناشی از از دست دادن سود یا درآمد، هزینه های فراخوان، ادعای وقفه در خدمات یا عدم تامین در زمان قطعی سایت، هزینه های آزمایش، نصب یا حذف، هزینه های محصولات جایگزین، آسیب اموال، آسیب های شخصی، مرگ یا هزینه های قانونی.
جبران ادعاهای مشتری از موزر، صرف نظر از ماهیت ادعا، اعم از ضمانت نامه، قرارداد یا موارد دیگر، از قیمت خریدی که مشتری برای کالا پرداخت می کند، تجاوز نمی کند.
مشتری می بایست در مقابل هر گونه ادعایی که توسط هر جناحی در رابطه با محصولات عرضه شده توسط موزر و گنجانده شده در محصول مشتری مطرح می شود، از موزر دفاع کند یا غرامت بدهد.

9- اطلاعیه ایمنی محصول و محدودیت ها

محصولات فقط برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده اند. در صورت درخواست مشتری، اطلاعات مربوط به تولید کننده اصلی تجهیزات و تاریخ و سری ساخت محصولات، در زمان سفارش قابل ردیابی هستند.
شرکت موزر تایین کننده مشخصات فنی و یا ارائه دهنده تست عملکرد یا ایمنی برای محصولاتی که میفروشد نیست. برگه های مشخصات فنی ارائه شده به مشتریان، توسط سازنده تولید شده یا از اطلاعات ارائه شده توسط سازنده رونویسی شده است.
موزر تامین کننده اجزای فهرست محصولات واجد شرایط (QPL) نیست. مشتری موافقت می کند که همه خریدها تجاری هستند و یا مربوط به دیگر کاربردهایی است که به اجزای QPL نیاز ندارند.

هرگونه اشاره به مشخصات نظامی در وب سایت ما فقط برای مرجع است و این شرایط و ضوابط را تغییر نمی دهد. شرکت موزر در مهندسی ایمنی محصول، بررسی ایمنی محصول یا تست ایمنی محصول هیچ مشارکتی ندارد.
این شرکت ارائه دهنده هیچ گونه تست ایمنی، ارزیابی ایمنی یا خدمات مهندسی ایمنی نمی باشد. محصولات فروخته شده توسط موزر برای کاربردهایی نظیر دستگاه های حیاتی پزشکی، دستگاه های حفظ حیات، قابلیت کاشت یا ایمپلنت در انسان، تاسیسات هسته ای، سیستم های کنترل پرواز و یا سایر کاربردهایی که در آن خرابی چنین محصولاتی می تواند منجر به صدمات شخصی، از دست دادن جان یا خسارت مالی فاجعه بار شود، در نظر گرفته نشده و مجاز نیستند.
این مورد شامل تجهیزات پزشکی کلاس III مشخص شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و اداره هوانوردی فدرال (FAA) یا سایر برنامه های کاربردی با قابلیت پرواز می باشد ولی محدود به این موارد نیست.
در صورتی که مشتری از محصولات برای استفاده در چنین برنامه هایی استفاده کند یا بفروشد:
1) مشتری تصدیق می کند که چنین استفاده یا فروش تنها به عهده مشتری است.
2) مشتری موافقت می کند که موزر و سازنده محصولات، به طور کلی یا جزئی، مسئولیتی در قبال ادعا یا خسارت ناشی از چنین استفاده ای ندارند. و مهمتر از همه
3) مشتری موافقت می کند که از شرکت موزر و شرکت سازنده محصولات در برابر هر گونه ادعا، خسارت، ضرر، هزینه و تعهدات ناشی از فروش یا کاربردهای نظیر موارد ذکر شده در بالا، دفاع کند و غرامت بپردازد.

 

منبع

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.