برترین‌های تکنولوژی قطعات نیمه‌ هادی در سال 2022

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
قطعات نیمه هادی

موسسه گارتنر می‌گوید، درآمد قطعات نیمه هادی در سال 2022 با 1.1 درصد افزایش به 601.7 میلیارد دلار رسیده است که از 595 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است.
مجموع درآمد 25 فروشنده برتر قطعات نیمه هادی ها در سال 2022، 2.8 درصد افزایش یافت و 77.5 درصد از بازار را به خود اختصاص داد.
2022 با کمبود بسیاری از قطعات نیمه هادی آغاز شد که منجر به افزایش زمان تولید و افزایش قیمت شد که منجر به کاهش تولید تجهیزات الکترونیکی برای بسیاری از بازارهای نهایی شد. در نتیجه، OEMها با ذخیره کردن موجودی تراشه‌ها شروع به محافظت از کمبود خود کردند.
OEM مخففOriginal Equipment Manufacture است که در واقع به شرکت‌‎هایی میگویند که به تولید یا توسعه هر چیزی که توسط یک شرکت دیگر فروخته می‌شود می‌پردازد. در دنیای کامپیوتر، می‌توان به سخت افزار و نرم افزار اشاره کرد.
Andrew Norwood میگوید:«با این حال، تا نیمه دوم سال 2022، اقتصاد جهانی تحت فشار تورم بالا، افزایش نرخ بهره، هزینه‌های انرژی بالاتر و ادامه قرنطینه کووید-19در چین، شروع به کند شدن کرد که بر بسیاری از زنجیره‌های تأمین جهانی تأثیر گذاشت.»

 

قطعات نیمه‌ هادی

 

مصرف‌کنندگان نیز شروع به کاهش هزینه‌ها کردند، با کاهش تقاضای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند، و سپس شرکت‌ها شروع به کاهش هزینه‌ها در انتظار یک رکود جهانی کردند که همه این‌ها بر رشد کلی نیمه ‌رسانا ها تأثیر گذاشت.
Samsung Electronics رتبه اول را حفظ کرد، اگرچه درآمد 10.4٪ در سال 2022 کاهش یافت، عمدتاً به دلیل کاهش فروش حافظه و (NAND flash) بود. اینتل با 9.7 درصد سهم بازار جایگاه دوم را حفظ کرد. این شرکت تحت تأثیر کاهش قابل توجه بازار رایانه‌های شخصی مصرف کننده و رقابت قوی در تجارت پردازنده‌های اصلی x86 خود قرار گرفت و رشد درآمد 19.5 درصد کاهش یافت.

 

قطعات نیمه هادی

فروشنده قطعات نیمه هادی برتر بر اساس درآمد، 2022 (میلیون دلار آمریکا) – منبع: گارتنر (ژانویه 2023)

 

درآمد Memory در سال 2022، 10 درصد کاهش یافت!

 

حافظه یا همان memory که حدود 25 درصد از فروش نیمه‌هادی‌ها در سال 2022 را به خود اختصاص داد، بدترین عملکرد را در دسته دستگاه‌ها به خود اختصاص داد و 10 درصد کاهش درآمد را تجربه کرد.
در اواسط سال 2022، بازار حافظه در حال حاضر نشانه‌هایی از سقوط قابل توجه در تقاضا را نشان می‌داد زیرا OEM‌های تجهیزات الکترونیکی با پیش‌بینی تقاضای قوی‌تر، شروع به تخلیه موجودی حافظه خود کردند.
شرایط اکنون به حدی بدتر شده است که اکثر شرکت‌های حافظه کاهش هزینه‌های سرمایه‌ را برای سال 2023 اعلام کرده‌اند و برخی نیز تولید wafer را کاهش داده‌اند تا سطح موجودی را کاهش دهند و سعی کنند بازارها را به تعادل برگردانند.

 

درآمد غیرحافظه 5 درصد در سال 2022 افزایش یافت.

 

درآمد کلی غیرحافظه در سال 2022، 5.3 درصد رشد کرد، اما عملکرد در دسته‌های مختلف دستگاه‌ها بسیار متفاوت بود. بیشترین رشد مربوط به آنالوگ با افزایش 19 درصدی بوده است و پس از آن قطعات گسسته، 15 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.

منبع

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.