فروشگاه قطعات الکترونیکی

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فروشگاه قطعات الکترونیکی

قبل از اینکه به موضوع فروشگاه قطعات الکترونیکی بپردازیم، لازمه که اول بدونیم اصلا قطعات الکترونیکی چی هست؟ به چه قطعاتی، قطعات الکترونیکی میگویند؟ این قطعات الکترونیکی در چه دسته بندی هایی تقسیم میشوند؟

 

قطعات الکترونیکی چیست؟

در اواسط قرن بیستم بود که قطعات الکترونیکی به شدت استفاده از آن‌ها رایج شد که تا قبل از این فقط بصورت محدودی آن هم در حوزه رادیویی بیشتر از قطعات الکترونیکی استفاده می‌شد. با گذشت زمان بود که استفاده از قطعات الکترونیکی دیگه محدود به حوزه رادیویی نبود و کم کم وارد حوزه‌های دیگه هم شد.
بیاید اجزایی مثل اجزای بدن یک انسان را در نظر بگیریم. همانطور که یک انسان برای اینکه بقا داشته باشه و بتونه زندگی کنه نیاز به اعضایی داره که هر کدامشان کارکرد خاصی دارند، دقیقا یک مدار الکترونیکی هم باید اجزای مشخصی داشته باشد.

از جمله حوزه‌هایی که میتوان از اهمیت بیش از حد آن نام برد، همین حوزه قطعات الکترونیکی هست که تقریبا در تمامی صنایع ازجمله پزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، هوافضا، صنایع نظامی و امنیتی، خودروسازی و … کاربرد دارد. حتی در خانه خود هم قطعا با مواردی سر و کار داشتید که با لوازم و قطعات الکترونیکی گره خورده است.

 

دسته بندی قطعات الکترونیکی

تنوع قطعات الکترونیکی هم در تعداد و هم در کارکرد متفاوت است. قطعات الکترونیکی را در 3 دسته تقسیم‌بندی میشه‌ کرد:

قطعات الکترونیکی اکتیو (Active)

اگر یک قطعه الکترونیکی در مدار، به‌عنوان منبع انرژی یا تقویت‌کننده سیگنال به کار برود، در دسته قطعات الکترونیک اکتیو طبقه‌بندی می‌شود.

قطعات الکترونیکی پسیو (Passive)

نقطه مقابل قطعات الکترونیکی اکتیو یا فعال، قطعات الکترونیک پَسیو یا غیرفعال هستند یعنی نمی‌توانند هیچ انرژی وارد مدار الکترونیکی کرده یا سیگنالی را تقویت کنند و از انرژی مدار هم استفاده نمی‌کنند و برای تغییر ولتاژ بکار می‌روند. خازن‌ها، ترانسفورماتورها و مقاومت‌ها از این دسته هستند.

قطعات الکترومکانیک (Electromechanics)

این مدل قطعات کارکرد دوگانه‌ای دارند. قطعات الکترومکانیکی می‌توانند جریان انرژی را به حرکت مکانیکی تبدیل کنند. در سیستم‌هایی مثل موتور خودرو که انرژی حرارتی یا الکتریکی باید به انرژی مکانیکی تبدیل شود، از قطعات الکترومکانیک استفاده می‌کنند. انواع سوئیچ‌ها، کلیدها، رله و موتور در این گروه طبقه‌بندی می‌شوند.

 

فروشگاه قطعات الکترونیکی

حال که با خود قطعات الکترونیکی بصورت خیلی کلی آشنا شدیم، میرسیم به بحث فروشگاه‌ های قطعات الکترونیکی که چی هست.

در سطح دنیا تو بحث فروشگاه‌ های الکترونیکی شرکت‌هایی هستند که قطعات الکترونیکی تولید می‌کنند که به این دست از کمپانی‌ها، کمپانی‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی می‌گویند. از جمله کمپانی‌های تولید کننده معروف دنیا Analog device ، Samsung ، Xilinx ، mini-circuits و … می‌باشند.
این کمپانی‌ها با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند به تولید قطعات الکترونیکی می‌پردازند که بعضی از آن‌ها صرفا یک دسته از قطعات الکترونیکی را تولید می‌کنند. مثل شرکت Rochester Electronics که تخصصی رو قطعات الکترونیکی نیمه هادی کار می‌کند.

دسته دیگر از فروشگاه های قطعات الکترونیکی، توزیع کنندگان قطعات الکترونیکی هستند. این شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که از کمپانی‌های تولیدکننده قطعات الکترونیکی را خریداری می‌کنند و میفروشند. به زبان عامیانه دلال هستند و قطعات الکترونیکی را از کمپانی‌های تولید کننده‌ای که بعضا هم فقط تولید می‌کنند و کار فروش قطعات را انجام نمی‌دهند تهیه کرده و خود توزیع کنندگان به کار فروش قطعات می‌پردازند.

با توجه به بحث تحریم‌هایی که برای کشور ایران وجود داره، فروشگاه قطعات الکترونیکی الکمارکت، یک فروشگاهی که به بحث فروش قطعات الکترونیکی و مخابراتی در ایران و همچنین به صورت تخصصی به واردات قطعات الکترونیکی نیز می‌پردازد. اﯾﻦ فروشگاه داراي ﺳﺎﺑﻘﻪ درﺧﺸﺎﻧﯽ در ﺧﺼﻮص واردات ﮐﺎﻻ ، ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره در زﻣﯿﻨﻪ‌ﻫﺎي ﻓﻨﯽ ، اﻗﺘﺼﺎدي و ﺗﺠﺎرت در ﮐﺸﻮرﻫﺎي اروﭘﺎﯾﯽ و ﻧﯿﺰ ﮐﺸﻮرﻫﺎي آﺳﯿﺎﯾﯽ از ﺟﻤﻠﻪ ﭼﯿﻦ ، ﮐﺮه و ﻫﻨﮓ ﮐﻨﮓ می‌باشد.

درصورتی که نیاز دارید قطعات الکترونیکی خاصی را برای شما از تمام کمپانی‌ها و تامین کنندگان قطعات الکترونیکی تهیه کنیم، با ما درتماس باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.